środa, 18 lutego 2009

Ersa

Lutownica to moje podstawowe narzędzie pracy. Najczęściej używam Ersy o mocy 150 W z powlekanym grotem. 

Przy zakupie lutownicy nie warto suregować się zbytnio ceną ale raczej jakością. Powody są dwa - po pierwsze "zwyczajne" lutownice nie mają grotów przystosowanych do długotrwałej pracy w wysokiej temperaturze i przy użyciu kwasów. Grot pada po okolo trzech, czterech dniach - po prostu tworzą się w nim dziury i po bardzo krótkim czasie grot staje się przeżarty i nie nadaje się do użycia. Druga sprawa to jakość samej lutownicy. Dwa lata temu pomimo tego, że dokupiłam powlekany grot do zwykłej lutownicy (żeby szybciej mi szło lutowanie za namową Szefa zmieniłam lutownicę 100 W na lutownicę 150 W)  miałam wypadek przy pracy. Mi na szczęscie nic się nie stało, ale zarówno grot  jak i sama lutownica ... wybuchły. Od tego czasu używam prawie wyłącznie Ersy o mocy 150 W do "szybkiego" lutowania oraz 100 W do lutowania detali. 


piątek, 13 lutego 2009

Węzeł Celtycki - Zieleń i błękit

Pierwszy z planowanej serii trzech witraży przedstawiajcych węzły celtyckie jest już prawie gotowy. Pozostało mi jedynie wzmocnić krawędzie witrażu profilami miedzianymi oraz  nałożenie patyny na luty. 

Wymiary - 44 cm na 44 cm.

Witraż składa się z 32 elementów, które zostały oszlifowane i ofazowane.

Użyte materiały:

Spectrum Cathedral Smooth - zielone i błękitne elementy

Wissmach Cathedral - bezbarwne szkło użyte na tło

Na zdjeciu również można zobaczyć jak wyglądają druciki cynowe zanim zostaną stopione i zamienią się w luty.

środa, 11 lutego 2009

Zielone Drzwi - witraż z bliska

Drzwi Zielone - do Zielonego Pokoju

Wykonanie tego witrażu zabrało mi około tygodnia, z czego jeden dzień trwało samo przygotowywanie szablonów, ponieważ każdy element jest inny.

Witraż składa się z 319 elementów. 

Wszystkie elementy są fazowane i oszlifowane.

Wymiary to 44 cm szerokości i 134 cm wysokości.

Aby zabezpieczyć witraż wzmocniłam jego brzegi miedzianymi listwami, dodatkowo wzdłuż pionowych krawędzi podkleiłam go z obu stron uszczelką do okien aby amortyzowała ewentualne wstrząsy. 

Użyte materiały:

Wissmach Cathedral - bezbarwne szkło użyte na tło

Spectrum Cathedral Smooth - zielone i  brązowe elementy

Spectrum Waterglass - zielone, turkusowe i żółte elementy

Spectrum Cathedral Rough Rolled - elementy ceimnozielone.

wtorek, 10 lutego 2009

Rosetta


A tak wyglądała Rosetta w trakcie produkcji ( jeszcze wtedy w kawałkach) rozłożona na dywanie. 

Przepraszam za marną jakość zdjęcia, robiłam na szybko komórką. 

czwartek, 5 lutego 2009

Zbliżenie - mak numer 2

Na tym zdjęciu widać, że szkło będące tłem dla maków jest rzeczywiscie przezroczyste a ramka jest biała.

Niestety, nadal nie widać wspaniałego efektu "świecenia", jakie daje użycie białego Youghiogheny.

Mak numer 3

Ostatni z serii maków. Witraż składa się z 43 elementów.